torsdag 7. august 2014

Da er vi i gang med masteroppgaven!

KABOM!

Det er utrolig godt å være i gang. Ferie er deilig, men det er godt å jobbe mot Målet også. Denne høsten har to store mål hvor det ene er å gjøre og skrive masteroppgave og den andre er å søke og å få jobb.

En perm med noen utlvalgte artikler
Her er nok å gjøre. Det første som møtte oss var et hav (og en himmel) av litteratur. Det vi kunne fra før er langt fra nok. Den kunnskapen vi har fått gjennom ca 4 år på økonomistudiet er for generell. Så her må det artikler til. Stort sett engelske artikler (som stort sett går uten problemer og bare tidvis utfordringer).

Skjermdump: metodekapittelet

Tidligere har jeg lest, for det meste skumlest. Og så har jeg laget dokumenter og maler og litt overskrifter og slikt småtteri. I dag var min første dag hvor jeg skulle skrive noe "seriøst". Metodekapittelet var først ut siden det er viktig å ha på plass tidlig og jeg kunne mye om det. Trodde jeg. Men når jeg ser på andre masteroppgaver er det noe litteratur vi må få fatt i og lese, Silvermans "Interpreting qualitative data" som vi hadde i "Kvalitativ metod" (AOS340) holder ikke. 

Det er nok å gjøre

Ingen fare, jeg har undervisningsfri i august, så jeg skal jobbe så mye som mulig med oppgaven nå. Milepælsplan (Gantt), lese (og forstå) noen artikler og et par bøker, maile veileder, lage figurer, begynne på litteraturkapittelet, utforme spørreskjema og intervjuguide (jepp, vi skal ha begge), skrive definisjonsliste (veldig viktig å ha klart veldig tidlig!), pluss mye mer morro :)
For ikke å glemme familie, venner, trening, hus (og ei bikkje vi låner), salg av bil og titusen topp ting :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar